Je eigen bedrijf…. en nu?

Je start je eigen bedrijf… maar nu? Waar begin je. Klanten komen niet vanzelf aan wapperen, je moet gevonden worden. Maar hoe doe je dat? En hoe val je op tussen al die andere zelfstandig ondernemers?

Dit begint bij je logo! Een goed logo straalt (h)erkenning uit, wat je doet, welke doelgroep voor jou is en wat je bedrijf symboliseert. Je logo is nu eenmaal een van de eerste dingen die jouw (potentiële) klant te zien krijgt.

Het logo focust zich uiteraard op de bedrijfsnaam. Maar wanneer gebruik je nou een beeldmerk en wanneer gebruik je nou alleen een woordmerk.

Een woordmerk gebruik je vaak als je net nieuw bent, jij dus! Vrijwel niemand kent jouw naam nog, dus herkenning uit alleen een beeldmerk kun jij nog niet halen. Wel is te adviseren om een specifiek lettertype (font) te gebruiken. Zeker wanneer jouw doel is om een wat groter publiek aan te gaan spreken. Want let maar eens op, vaak herken jij de grote(re) bedrijven al aan hun font. Ook al is het beeldmerk weggelaten.
Aan het woordmerk voegen we vaak een beeldmerk toe, een element wat herkenbaar is voor jouw bedrijf en werkzaamheden. Identiek aan jou. Een combinatie van woord,- en beeldmerk kun je op deze manier in de toekomst op verschillende manieren gebruiken. Soms alleen jouw woordmerk, een andere keer jouw beeldmerk en weer een andere keer beide. Je creëert hiermee herkenning, mensen zien in een oogopslag dat jij het bent.

Maar hoe kom je nou aan zo’n logo?
Geen probleem, daar ben ik voor. Ik kan je helpen een woord,- en beeldmerk te ontwerpen, die volledig past bij wie jij bent en waar jouw bedrijf voor staat!

➤ www.gadesign.nl
➤ info@gadesign.nl

Reactie (1)

  • Ron| 27 mei 2019

    Leuke blog en goede informatie!

  • Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *